Oszczędny i wygodny

numer 1621 - 12.01.2017 ▶ Motoryzacja

Wiem, że niektórzy z Państwa nie mogą się doczekać premiery rynkowej drugiej generacji popularnego modelu opla klasy średniej niższej – Insigni. Zanim jednak ta nowość pojawi się na rynku, przetestujmy obecny model Insigni w wersji ze 136-konnym wysokoprężnym silnikiem. Nie jest to auto dla ludzi, którzy liczą w samochodzie przede wszystkim na dynamikę i uwielbiają wręcz pędzić, nie jeździć. Reszta zwykłych użytkowników powinna być tym autem bardzo usatysfakcjonowana.

Zamontowany w testowanym aucie diesel jest bardzo cichy i bardzo oszczędny. Jazda ze średnim spalaniem około sześciu litrów to bardzo dobry, choć niewyśrubowany w tym wypadku wynik. Z pewnością niejeden kierowca jest w stanie go poprawić. Samochód nie jest demonem szybkości, ale mocy do wyprzedzania nie powinno mu zabraknąć w żadnej drogowej sytuacji. 

W środku insignia jest bardzo wygodna na przednich fotelach, z tyłu nieco brakuje miejsca nad głową. Kierowcom spodoba się nowy duży wyświetlacz obsługi nawigacji, klimatyzacji i systemu multimedialnego. Nowością w tym modelu jest system Opel OnStar, który nie da się zgubić kierowcy i poratuje go poprzez kontakt z operatorem w centrali, który ma dostęp do położenia naszego auta i jego centralnego komputera nawet w najbardziej opresyjnej sytuacji.

Silnik/pojemność (ccm)

1598

Moc (kW/KM/obr./min)

96 kW/136 KM przy 3500-4000 obr./min

Maks. mom. obr. (Nm/obr)

320/2000–2250

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

10,9 s

Prędkość maks. (km/h)

200 km/h

Zużycie paliwa (miasto/poza/średn.)

4,1/100 km

Masa własna/ładowność (kg)

1600/2400 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm)

4842/1858/1498

Pojemność bagażnika (l)

530/1015 l

Cena od 90 650 zł (benzyna 1.8 140 KM)

Samochód testowy (wersja Cosmo):

ok. 123 100 zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, ESP, radio z CD i wejściem USB, czujniki

i kamera parkowania, nawigacja, opel OnStar

 

Autor: Igor Szczęsnowicz

Powrót

© FORUM S.A