Grać odpowiedzialnie, działać mobilnie

numer 1752 - 19.06.2017 ▶ Wywiad

WYWIAD Z OLGIERDEM CIEŚLIKIEM, prezesem Totalizatora Sportowego, rozmawia WOJCIECH ŁUKASZ LUBIŃSKI





Moim celem jest przede wszystkim rozwój Totalizatora Sportowego. To spółka skarbu państwa działająca od ponad 60 lat na rynku loteryjnym, do której należy marka Lotto. Przed nami stoją wielkie wyzwania w ramach nowych obszarów biznesowych i innowacyjne projekty z nimi związane.



W tym roku został Pan prezesem Totalizatora Sportowego i od razu, w pierwszych miesiącach pracy, ważna impreza – Kongres Loterii Europejskich w Krakowie.



To prawda. Kongres Loterii Europejskich to duże wydarzenie, które odbywa się co dwa lata – za każdym razem w innym kraju – i ma na celu wymianę doświadczeń między loteriami. Wybór Totalizatora Sportowego na gospodarza kongresu (odbywał się 5–8 czerwca – przyp. red.) był docenieniem wieloletniej działalności spółki i wkładu pracowników.



Władze Europejskiego Stowarzyszenia Loterii doceniły Totalizator Sportowy także poprzez wręczenie certyfikatu „Responsible Gaming”.



Certyfikat odpowiedzialnej gry przyznawany jest po wnikliwym audycie. Mogą go otrzymać tylko te loterie, które spełniają określone wymogi. Ważny jest przez trzy lata. Totalizator Sportowy bardzo mocno stawia na kwestie bezpieczeństwa i odpowiedzialnej gry. To domena naszych działań, tak samo jak dopłaty, angażowanie się w wydarzenia czy to sportowe, czy kulturalne, a także integracja poprzez organizację takich wydarzeń jak kongres loterii. A trzeba przyznać, że branża loteryjna dość chętnie dzieli się wiedzą.



Tematem kongresu była innowacyjność. Jak można go podsumować?



Kongres odbywał się pod hasłem „New Directions”, czyli nowe kierunki. Rozmawialiśmy o tym, w którą stronę powinny pójść loterie. Czy zostajemy przy standardowej formule sprzedaży naszych produktów z użyciem blankietów papierowych, czy też idziemy bardziej innowacyjnie, tzn. podążamy za naszym klientem, wchodzimy z usługą do internetu i na urządzenia mobilne. Oczywiście ta druga opcja przeważyła.



Czyli mamy do czynienia z nowym rozdaniem?



Zgadza się. To przełomowy moment ze względu na nową ustawę hazardową, która weszła w Polsce 1 kwietnia br. i pozwala nam na dokonywanie innowacyjnych rozwiązań, wprowadzając nasze produkty do internetu i na urządzenia mobilne. Takie właśnie posunięcia są oczekiwane przez naszych klientów, stąd przed Totalizatorem Sportowym stoi teraz duże wyzwanie.



Jest wyznaczony jakiś konkretny termin zastosowania tych zmian?



Robimy wszystko, żeby produkty Totalizatora Sportowego wprowadzić jak najszybciej do internetu. Wybór wykonawcy, który pomoże nam technologicznie i sprawnie przenieść naszą narodową loterię w sferę online, odbędzie się w drodze przetargu. Liczymy na to, że uda się nam wybrać takiego partnera jeszcze w tym roku.



Ma Pan za sobą pracę w wielu firmach i instytucjach. Jakie są Pana osobiste cele jako prezesa Totalizatora Sportowego?



Przede wszystkim rozwój

Pozostało 51% treści.

Wykup prenumeratę Powrót

© FORUM S.A