Dobre, bo polskie

numer 1851 - 13.10.2017 ▶ Gospodarka

PATRIOTYZM KONSUMENCKI Polacy są gotowi płacić więcej za produkty wysokiej jakości. Zdecydowana większość rodzimych konsumentów uważa, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia.

Z przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego badania „Decyzje zakupowe Polaków” wynika, że podczas codziennych zakupów Polacy stawiają przede wszystkim na jakość. To ją wskazuje 73 proc.  badanych jako główny czynnik decyzyjny przy wyborze produktu. Dla blisko 65 proc. Polaków ważnym kryterium jest także cena produktu, a dla niemal 40 proc. kraj jego pochodzenia.

Aż 90 proc. respondentów uczestniczących w badaniu twierdzi, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia. 8 na 10 konsumentów spotkało się z umieszczanym na produktach godłem „Teraz Polska”, najbardziej chyba znanym programem promocyjnym polskich produktów. – Badania dowodzą, że godło „Teraz Polska” w czytelny sposób symbolizuje wysoką polską jakość poszukiwaną przez konsumentów – komentuje Jarosław Górski z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Według 98 proc. badanych godło „Teraz Polska” wiąże się z polskim pochodzeniem produktu, a według ponad 96 proc. z jego stabilną jakością. Dla 94 proc. respondentów godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu, a dla blisko 70 proc. wiąże się z prestiżem. Ponad 90 proc. ankietowanych twierdzi, że znak ten jest dobrym sposobem na oznaczenie wysokiej jakości polskich produktów i usług. 

– Polacy wiedzą, że wybierając produkty z tym biało-czerwonym znakiem, wybierają to, co najlepsze – tłumaczy Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. 

 

Autor: Andrzej Ratajczyk

Powrót

© FORUM S.A