​Poczta Polska stawia na innowacje

numer 1924 - 13.01.2018 ▶ Gospodarka

NOWE TECHNOLOGIE Trójkołowy skuter elektryczny dla listonoszy, podręczny tłumacz języka migowego dla niesłyszących klientów, samojezdny robot do obsługi przesyłek w sortowniach – to tylko kilka z 11 zwycięskich projektów zaprezentowanych w finale II rundy programu „Gamma Rebels powered by Poczta Polska”.

Konkurs zorganizowany przez Pocztę Polską wraz z funduszem inwestycyjnym Hard Gamma Ventures miał wyłonić najbardziej atrakcyjne biznesowo innowacje techniczne i przygotować je do wdrożenia. Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej, podkreślił, że dzięki programowi uzyskano kilkanaście gotowych pomysłów pozwalających na usprawnienie pracy pocztowców.

Zwycięskie projekty zaprezentowano w warszawskim Centrum Nauki Kopernik. Zwycięzcami zostali ci, którzy przygotowali m.in. oprogramowanie do usprawniania tras pojazdów pocztowych oraz narzędzie wspierające ekonomiczny styl jazdy. Nagrodzono też rozwiązania wspierające rozwój usług pocztowych w internecie. Wsparcie finansowe zapewniła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości dzięki rządowemu programowi Start in Poland. Kwota przeznaczonych środków sięgnęła 6 mln zł, w tym finansowanie ze środków Unii Europejskiej to 5 mln 859 tys. zł.

Celem programu Start in Poland jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z doświadczeniem oraz zasobami dużych firm, w tym spółek skarbu państwa. Spośród prawie setki zgłoszeń zakwalifikowano projekty najlepiej odpowiadające strategii oraz potrzebom Poczty Polskiej i Banku Pocztowego, który dołączył jako partner do II edycji programu.

W maju 2017 r. wybrano projekty o najbardziej przydatnych profilach, 11 stycznia zaś przedstawiono zwycięską grupę. Jest w niej m.in. Jeden Ślad, dostawca skuterów elektrycznych, który zaproponował pocztowcom elektryczny trójkołowiec przydatny w dostarczaniu przesyłek w centrach miast. Nagrodzono też firmę Play Holding za innowacyjny, lekki i atrakcyjny cenowo elektryczny samochód dostawczy z kompozytów.

Wśród nagrodzonych pomysłów znalazł się także Liveact.me, czyli platforma umożliwiająca łatwą realizację internetowych transmisji z myślą o użytkownikach portali specjalistycznych, społecznościowych lub bezpośrednio dostępnych na stronach internetowych firm. Jednym z docenionych projektów jest adresowany do przedsiębiorców chrześcijańskich portal Katkom.pl, łączący funkcje społecznościowe z biznesowymi.

– W pierwszej i drugiej turze trafiły do nas bardzo ciekawe i różnorodne projekty. Pokazują one, jak wielka jest kreatywność polskich przedsiębiorców, gdy zapewni się im odpowiednie wsparcie i pomoże w znalezieniu funduszy na start. Będziemy rozwijali pomysły, które w największym stopniu przełożą się na zwiększanie przewagi konkurencyjnej firmy – stwierdził Krzysztof Górski, dyrektor Biura Strategii, Rozwoju i Współpracy Międzynarodowej Poczty Polskiej.



Autor: Adam Maciejewski

Powrót

© FORUM S.A