Sektor MŚP korzysta z każdej okazji

numer 2376 - 12.07.2019 ▶ Gospodarka

BIZNES Ta współpraca to świetny przykład na to, jak bez potrzeby tworzenia zbędnych regulacji prawnych czy szukania interwencyjnej pomocy państwa lub samorządów sektor MŚP potrafi korzystać z każdej okazji, by się rozwijać.

Rynek mleczarski, w większości tworzony przez przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw, zyskał niedawno potężnego sojusznika, który de facto również tworzą drobni biznesmeni. Sieć Żabka, czyli ponad 5600 sklepów na terenie całej Polski prowadzonych głównie przez franczyzobiorców, rozpoczęła stałą współpracę z dwudziestoma regionalnymi zakładami i spółdzielniami mleczarskimi. Zysk trójstronny. Po pierwsze – dla sektora mleczarskiego, który ma nowy rynek zbytu i którego produkty mają szansę dotrzeć do o wiele większego grona klientów. Po drugie – dla Żabki, która zyskała możliwość poszerzenia swojej oferty o produkty oparte na tradycyjnych czy nawet unikatowych recepturach, często wytwarzane w sposób ekologiczny. Po trzecie wreszcie – zysk dla klientów, a mówiąc szerzej, dla całej polskiej gospodarki, bo przecież nie sposób nie zauważyć, że taka współpraca to lepszy rozwój polskiego lokalnego biznesu. Biznesu, który nierzadko musi rozpychać się łokciami i walczyć o swoje, pozostając przy tym często marginalizowany.

Wiele razy, jako Rada Gospodarcza Strefy Wolnego Słowa, czyli stowarzyszenie zrzeszające i wspierające małych i średnich przedsiębiorców, zwracaliśmy uwagę na problemy, z którymi muszą się borykać przedsiębiorcy z tego sektora, niezależnie od branży, w jakiej działają, podpowiadając przy okazji rozwiązania ułatwiające im funkcjonowanie

Pozostało 51% treści.

Wykup prenumeratę Powrót

© FORUM S.A