​57 proc. Polaków kupuje on-line

numer 2453 - 09.10.2019 ▶ Gospodarka

HANDEL 57 proc. Polaków kupuje on-line, reszta wyłącznie w sklepach stacjonarnych – wynika z raportu EY „Konsument w dobie omni-channel”. Wskazano, że 55 proc. zamawiających produkty w sieci odbiera je osobiście w sklepie stacjonarnym.

57 proc. Polaków dokonuje zakupów on-line, a 66 proc. szuka w sieci informacji o produktach i ich cenach. Odsetek kupujących w sieci zależy nie tylko od kategorii produktów (elektronikę kupuje 71 proc. konsumentów, a artykuły spożywcze zaledwie 10 proc.), lecz także od wieku, stanu cywilnego, miejsca zamieszkania czy dochodów. Badanie EY pokazało, że większe i młodsze gospodarstwa domowe bardziej intensywnie używają kanałów on-line, natomiast mniejsze i starsze częściej wybierają sklepy tradycyjne.

Badanie EY wskazuje, że największą przeszkodą dla zakupów on-line była chęć osobistego obejrzenia i ocenienia produktu – wskazywało na nią 68 proc. badanych. Istotna okazała się też potrzeba natychmiastowego zabrania towaru – 57 proc. wskazań, natomiast 43 proc. respondentów jako barierę dla handlu w sieci wskazało przyjemność czerpaną z chodzenia na zakupy.

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że blisko 18 proc. Polaków nie kupuje w sieci, ponieważ nie ufa internetowi. Z badania wynika też, że największe znaczenie zarówno dla konsumentów omni-channel (zakupy wielokanałowe), jak i off-line ma dobry stosunek ceny do jakości oraz wysoka jakość produktu

Jak zauważono, rośnie znaczenie mediów społecznościowych jako źródła informacji o produktach. O ile w przypadku żywności tylko 9 proc. respondentów wskazywało na ten kanał komunikacji, o tyle jeśli chodzi o elektronikę, aż 27 proc. ankietowanych szukało wiedzy o produkcie w social mediach.

(jak, PAP)

Autor: jak

Powrót

© FORUM S.A