​Stacje Orlenu stawiają na polskie towary

numer 2454 - 10.10.2019 ▶ Gospodarka

HANDEL PKN Orlen wprowadził do sprzedaży na swoich stacjach paliwowych już ponad 4,3 tys. artykułów wyprodukowanych w Polsce. Rodzime wyroby stanowią 85 proc. oferty i sprzedawane są nie tylko w kraju, lecz także na stacjach koncernu za granicą.

PKN Orlen wyliczył, że dzięki współpracy polscy kontrahenci koncernu odnotowali wzrost przychodów średnio o prawie 15 proc. i wzrost produkcji o 9 proc. To z kolei przełożyło się na potrzebę zatrudnienia u producentów średnio czterech nowych pracowników. Płocka spółka współpracuje już z ponad 170 polskimi producentami. – Jesteśmy otwarci na kolejnych – zapewnił prezes koncernu Daniel Obajtek.

Na tej współpracy skorzystały też inne małe przedsiębiorstwa, bo kontrahenci PKN Orlen musieli zaangażować średnio trzech dodatkowych dostawców. Według Patrycji Klareckiej, która w zarządzie PKN Orlen odpowiada za sprzedaż detaliczną, współpraca dużych narodowych koncernów z rodzimymi przedsiębiorstwami nie tylko wzmacnia polską gospodarkę, lecz jest także zgodna z oczekiwaniami klientów.

– Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że mniejsi krajowi dostawcy oferują nie tylko doskonałą jakość produktów, co szczególnie doceniają klienci, lecz są także bardzo dobrymi partnerami w biznesie. Dlatego rozwijamy tę współpracę tak, aby zmaksymalizować korzyści dla obu stron – podkreśliła Patrycja Klarecka.

Poza granicami kraju Orlen posiada ponad tysiąc stacji i również tam wprowadza polskie wyroby. Artykuły „made in Poland” są sprzedawane na stacjach w Niemczech, Czechach i na Litwie. Kolejne punkty sprzedaży będą do dyspozycji po zakończeniu fuzji z Grupą Lotos, które ma nastąpić w połowie przyszłego roku.

 

Autor: Lucyna Piwowarska

Powrót

© FORUM S.A